Vždycky se klienti ptají, jak bude to zavádění systému řízení probíhat a co se od nich očekává. Pojďme si to spolu projít.
Samotné zavádění systému vypadá nějak takto:
(probereme v jiném příspěvku nebo se podívejte zde na check-list k postupu...)
Role poradce - co očekává klient:
Znalost. Klient si nechce číst detail normy a přemýšlet co chtěl básník říci. Chce někoho, kdo to přesně ví, vysvětlí to jemu i jeho lidem a povede ho.
Zkušenost. Klient nechce být pilotním projektem. Chce, aby k němu poradce přinesl zkušenosti z jiných firem ideálně stejného sektoru.
Praktičnost a individuální přístup. Myšleno tak, že bude poradce přemýšlet v klientův prospěch. To znamená, že ty znalosti a zkušenosti adaptuje na jeho konkrétní potřebu. Nebude vytvářet nabubřelou dokumentaci, aby ukázal, že umí.
Důvěrnost. Očekává, že vše řečené u něj zůstává a neopustí bez jeho souhlasu místnost.
Jazykové schopnosti. (U některých firem je dokumentace CZ, jinde EN a jinde vícejazyčná…)
Flexibilitu. Přizpůsobit se změnám, ke kterým v průběhu projektu dojde. Ať již jde o změnu sídla, personální změnu aj. Vysvětlit provázanost se systémem, umět si s tím poradit tj. zohlednit v systému.
Plnění termínů a dalších domluv…
A to, že je poradce s klientem na jedné lodi (a sympatie). Nejde o to, dokazovat klientovi, že jsem expert, ani o to, školit ho v systému kvality do úmoru… Cílem je pomoci mu vytvořit jeho vlastní systém řízení kvality, se kterým bude komfortní a který zároveň vyhoví požadavkům normy ISO 9001.
Z mého pohledu je tedy Poradce průvodcem a navigátorem. A jeho cílem je, aby byl klient spokojený nejenom tím, že dostane certifikát, ale aby si na něj vzpomněl i za rok, za dva s tím, že to ISO mělo smysl.
Co očekává poradce od Klienta?
Otevřenost. Jsme na jedné lodi, musíme pochopit co jak proč a pak jsme schopni Vám nejlépe vyhovět. K tomu patří i informování o změnách, které mohou mít vliv na jeho práci a systém.
Součinnost. Poradce sám nevyrobí systém, který bude podle Vašich představ, pokud nebude Vaše představy znát.
Plnění domluvy a férové jednání ( to je vždy oboustranné).
Doplníte mě?
Přikládám i check-list pro ty z vás, kdo hledáte poradce. Výběr poradce Vám ušetří nemalé prostředky, čas a zklamání.
Nebo mi zavolejte a já Vám pošlu někoho, kdo splňuje všechna Vaše očekávání :-)
Veronika Soukupová, v.soukupova@s-cope.cz, +420 603 171 017
Comments