Role poradce a klienta

Vždycky se klienti ptají, jak bude to zavádění systému řízení probíhat a co se od nich očekává. Pojďme si to spolu projít.


Samotné zavádění systému vypadá nějak takto:

(probereme v jiném příspěvku nebo se podívejte zde na check-list k postupu...)





Role poradce - co očekává klient:


Znalost. Klient si nechce číst detail normy a přemýšlet co chtěl básník říci. Chce někoho, kdo to přesně ví, vysvětlí to jemu i jeho lidem a povede ho.


Zkušenost. Klient nechce být pilotním projektem. Chce, aby k němu poradce přinesl zkušenosti z jiných firem ideálně stejného sektoru.


Praktičnost a individuální přístup. Myšleno tak, že bude poradce přemýšlet v klientův prospěch. To znamená, že ty znalosti a zkušenosti adaptuje na jeho konkrétní potřebu. Nebude vytvářet nabubřelou dokumentaci, aby ukázal, že umí.


Důvěrnost. Očekává, že vše řečené u něj zůstává a neopustí bez jeho souhlasu místnost.


Jazykové schopnosti. (U některých firem je dokumentace CZ, jinde EN a jinde vícejazyčná…)


Flexibilitu. Přizpůsobit se změnám, ke kterým v průběhu projektu dojde. Ať již jde o změnu sídla, personální změnu aj. Vysvětlit provázanost se systémem, umět si s tím poradit tj. zohlednit v systému.


Plnění termínů a dalších domluv…



A to, že je poradce s klientem na jedné lodi (a sympatie). Nejde o to, dokazovat klientovi, že jsem expert, ani o to, školit ho v systému kvality do úmoru… Cílem je pomoci mu vytvořit jeho vlastní systém řízení kvality, se kterým bude komfortní a který zároveň vyhoví požadavkům normy ISO 9001.


Z mého pohledu je tedy Poradce průvodcem a navigátorem. A jeho cílem je, aby byl klient spokojený nejenom tím, že dostane certifikát, ale aby si na něj vzpomněl i za rok, za dva s tím, že to ISO mělo smysl.



Co očekává poradce od Klienta?


Otevřenost. Jsme na jedné lodi, musíme pochopit co jak proč a pak jsme schopni Vám nejlépe vyhovět. K tomu patří i informování o změnách, které mohou mít vliv na jeho práci a systém.


Součinnost. Poradce sám nevyrobí systém, který bude podle Vašich představ, pokud nebude Vaše představy znát.


Plnění domluvy a férové jednání ( to je vždy oboustranné).


Doplníte mě?


Přikládám i check-list pro ty z vás, kdo hledáte poradce. Výběr poradce Vám ušetří nemalé prostředky, čas a zklamání.


Check-List jak najít ISO experta
.pdf
Download PDF • 47KB


Nebo mi zavolejte a já Vám pošlu někoho, kdo splňuje všechna Vaše očekávání :-)


Veronika Soukupová, v.soukupova@s-cope.cz, +420 603 171 017











24 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše